{"items":["5fb7817800cc94001714b82b","5fb7817800cc94001714b82c","5e1f5980bf47ed001757cd14","5e1f59806106f6001791d4e6","5e1f5980ff803f0017bd6591","5e1f598059490f00177a3dd9"],"styles":{"galleryType":"Columns","groupSize":1,"showArrows":true,"cubeImages":true,"cubeType":"max","cubeRatio":1.7777777777777777,"isVertical":true,"gallerySize":30,"collageAmount":0,"collageDensity":0,"groupTypes":"1","oneRow":false,"imageMargin":20,"galleryMargin":0,"scatter":0,"rotatingScatter":"","chooseBestGroup":true,"smartCrop":false,"hasThumbnails":false,"enableScroll":true,"isGrid":true,"isSlider":false,"isColumns":false,"isSlideshow":false,"cropOnlyFill":false,"fixedColumns":0,"enableInfiniteScroll":true,"isRTL":false,"minItemSize":50,"rotatingGroupTypes":"","rotatingCropRatios":"","columnWidths":"","gallerySliderImageRatio":1.7777777777777777,"numberOfImagesPerRow":3,"numberOfImagesPerCol":1,"groupsPerStrip":0,"borderRadius":0,"boxShadow":0,"gridStyle":0,"mobilePanorama":false,"placeGroupsLtr":false,"viewMode":"preview","thumbnailSpacings":4,"galleryThumbnailsAlignment":"bottom","isMasonry":false,"isAutoSlideshow":false,"slideshowLoop":false,"autoSlideshowInterval":4,"bottomInfoHeight":0,"titlePlacement":"SHOW_BELOW","galleryTextAlign":"center","scrollSnap":false,"itemClick":"nothing","fullscreen":true,"videoPlay":"hover","scrollAnimation":"NO_EFFECT","slideAnimation":"SCROLL","scrollDirection":0,"scrollDuration":400,"overlayAnimation":"FADE_IN","arrowsPosition":0,"arrowsSize":23,"watermarkOpacity":40,"watermarkSize":40,"useWatermark":true,"watermarkDock":{"top":"auto","left":"auto","right":0,"bottom":0,"transform":"translate3d(0,0,0)"},"loadMoreAmount":"all","defaultShowInfoExpand":1,"allowLinkExpand":true,"expandInfoPosition":0,"allowFullscreenExpand":true,"fullscreenLoop":false,"galleryAlignExpand":"left","addToCartBorderWidth":1,"addToCartButtonText":"","slideshowInfoSize":200,"playButtonForAutoSlideShow":false,"allowSlideshowCounter":false,"hoveringBehaviour":"NEVER_SHOW","thumbnailSize":120,"magicLayoutSeed":1,"imageHoverAnimation":"NO_EFFECT","imagePlacementAnimation":"NO_EFFECT","calculateTextBoxWidthMode":"PERCENT","textBoxHeight":213,"textBoxWidth":200,"textBoxWidthPercent":50,"textImageSpace":10,"textBoxBorderRadius":0,"textBoxBorderWidth":0,"loadMoreButtonText":"","loadMoreButtonBorderWidth":1,"loadMoreButtonBorderRadius":0,"imageInfoType":"ATTACHED_BACKGROUND","itemBorderWidth":0,"itemBorderRadius":0,"itemEnableShadow":false,"itemShadowBlur":20,"itemShadowDirection":135,"itemShadowSize":10,"imageLoadingMode":"BLUR","expandAnimation":"NO_EFFECT","imageQuality":90,"usmToggle":false,"usm_a":0,"usm_r":0,"usm_t":0,"videoSound":false,"videoSpeed":"1","videoLoop":true,"jsonStyleParams":"","gallerySizeType":"px","gallerySizePx":335,"allowTitle":true,"allowContextMenu":true,"textsHorizontalPadding":-30,"itemBorderColor":{"value":"#3078BE"},"showVideoPlayButton":true,"galleryLayout":2,"calculateTextBoxHeightMode":"MANUAL","textsVerticalPadding":-15,"targetItemSize":335,"selectedLayout":"2|bottom|1|max|true|0|true","layoutsVersion":2,"selectedLayoutV2":2,"isSlideshowFont":true,"externalInfoHeight":213,"externalInfoWidth":0},"container":{"width":670,"galleryWidth":690,"galleryHeight":0,"scrollBase":0,"height":null}}
EVENTGUIDE
Vad är ett event?
Har jag kommit rätt, tänker du. Ska jag hålla ett event? Ja, troligtvis!
Middagsbjudningar piffas upp med hemmaversioner av "Halv åtta hos mig", teman införs på förfester för att skapa wowfaktor och numera är det standard att ägna en heldag åt välplanerade aktiviteter när det är dags för möhippa.
Allt detta kan man säga ryms inom begreppet event. Det behöver inte handla om stora festivaler eller konferenser utan det kan även vara ett privat event hemma i lägenheten eller i en festlokal.
När du väl bestämt dig för att hålla ett event kan du behöva lite hjälp på vägen. Nedan följer fem steg alla bör tänka på när man börjar planera och vill skapa ett komplett event som kommer imponera på alla!
Unika & moderna koncept
Vi alla har hållit i olika typer av event. Allt från middagar och spelkvällar till överraskningspartyn och förfester. De absoluta favoriterna är oftast de event där man får testa på något nytt. När det inte alltid är som det brukar vara och man får med sig upplevelser man minns länge.
Att hålla i en tillställning där alla inte vet vad de ska förvänta sig ger dig enbart fördelar. För det första så vill man delta på ditt event för vem vågar missa en grym kväll? För det andra skapar man speciella band med de personer som man väljer att dela upplevelser med.
Kanske är ni ett kompisgäng som alltid gör samma sak, eller till och med ses mer sällan för att ni har slut på idéer och saker att göra ihop?
Kanske är ni en grupp med många nya bekantskaper och vill lära känna varandra mer? Eller kanske är ni en grupp kollegor som behöver ny energi och behöver samlas kring annat än jobbet?
Nya koncept är för er!
“If you always do what you always did,
you will always get what you always got.”
DET ultimata eventupplägget
- för privata fester

1. PLANERING
Det ultimata sättet att hålla ett framgångsrikt event är att slopa det klassiska upplägget med att det finns en värd och flera gäster.
Istället kan man se det som att man håller ett event ihop, men utser någon eller några att ha det övergripande planeringsansvaret.
Den som utses till eventplanerare kan helt enkelt vara någon som tycker att det är roligt och som är bra på att styra upp fester.
Tips!
Inkludera resten av gruppen genom att ibland skicka ut frågor som ger dem chansen att yttra sig om upplägget. Om ingen har några särskilda önskemål så kör bara! Överraskningar kan också vara kul.

2. UPPDELNING
Ett framgångsrikt event skapar man även genom att alla delar på kostnader för "the basic stuff". Det kan t.ex vara maten, drickan och eventuell lokal om man inte håller festen i hemmet.
Antingen bestäms vad varje person ska ta med eller så står någon för inhandling och resten får swisha.
Denna uppdelning passar oavsett om det är en fest eller middag man planerar.
Tips!
Bestäm på förhand en ungefärlig budget, så att alla är med på tåget. Förutom det grundläggande kan man i budgeten även räkna in kostnader för exempelvis en rolig och udda gruppaktivitet.

3. INNEHÅLL
Innehållet i ett event är det som gör eventet levande. Förutom det grundläggande behöver ett lyckat event någon form av underhållning.
Den bästa underhållningen är den där alla är aktiva och gör någonting roligt och oväntat ihop. En gruppaktivitet är the way to go!
Att låta en utomstående hålla i detta moment är det smartaste sättet för att garantera att alla kan vara med och blir därför en minnesvärd upplevelse.
Tips!
Välj aktiviteter och spel som skapar wowfaktor och ger eventet det lilla extra. Vi har tagit fram koncept som ger 100% aktiva deltagare och skapar goda skratt. Upptäck vårt utbud av aktiviteter här.
"A goal without a plan is just a wish"
Skapa ett program!
Det bästa sättet att få ditt event att flyta på är att sätta upp hållpunkter med ungefärliga tider för när olika moment i ditt event ska ske. Ett program för kvällen behöver inte hållas till punkt och pricka, men kan underlätta att hålla koll och för att inte missa något. Vi har nog alla varit med om födelsedagar där tiden bara rusar iväg och man glömmer att ta fram tårtan. Eller middagsbjudningar som får en trögstart då värden är för upptagen och stressad för att erbjuda dricka eller tilltugg. Även om det är ett mindre event du planerar så kan vi garantera att en enklare form av program behövs. Främst för ens egen skull.
Frågar att ställa sig vid utformandet av ett program kan vara:
Vilka moment ska ingå?
Vilken tid ska vi äta?
Hur ska eventet inledas?
OM DU PLANERAR
EVENT FÖR PRIVATPERSONER
Nedan finner du förslag på program och tips om innehåll
för olika typer av privata event.
10.00 Bruden "kidnappas"
10.30 Frukostpicknick i parken
12.00 Bruden får uppdrag på stan
13.00 Ta taxin hem till brudtärnan för
bubbel och exotisk fruktbricka
14.00 Skapa parfymer med Create It -
en DIY-aktivitet
MÖHIPPAN
FÖDELSEDAGEN
17.00 Mingel med välkomstdrink och snittar
18.00 Matlagningsaktiviteten Taste It
och laga italiensk mat eller meze
22.00 Utgång till favoritklubben för
en fulländad kväll!
OM DU PLANERAR
EVENT FÖR FÖRETAGSGRUPPER
Nedan finner du förslag på program och tips om innehåll
för olika typer av företagsevent
UTBILDNINGSDAGEN
08.30 Föreläsning - introduktion för
nya medarbetare
09.30 Paus och fika
10.00 Workshopen Kick It On för nya
arbetsgrupper
13.00 Lunch
14.00 Föreläsning
09.00 Personalmöte
10.00 Frukost & kaffe
10.30 Workshop Kick It Over för grupper
som arbetat ihop ett tag
13.30 Lunch
14.15 Skapa egna bodyscrubs med
PERSONALDAGEN
FLER TIPS HITTAR DU PÅ BLOGGEN!